جهت اطلاع از موجودی سررسید ها با ما تماس بگیرید و یا داخل تلگرام/واتس اپ به کارشناسان فروش ما پیام دهید.
02188711391 - 02188551251
09229033427
دریافت کاتالوگ و لیست قیمت سررسید 1403

چاپ و صحافی ریحان؛ تولید سررسید تبلیغاتی 1403، تقویم رومیزی 1403، دفتر مشق و هدایای تبلیغاتی

انواع جلد سررسید 1403 که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد را در این مقاله مرور خواهیم کرد.
جلد سررسید بعد از قطع اولین چیزی است که در زمان انتخاب سررسید و در دست گرفتن یک سررسید جلب توجه خواهد نمود و به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت بسیاری نمود.
در سال های گذشته با توجه به افزایش تعداد تولیدکنندگان سررسید و همچنین نیاز بیش تر بازار به سفارش چاپ سررسید اختصاصی، تولید سررسید با تنوع بیش تری مواجه شده است که سهم زیادی در این تنوع را جلد سررسید به دوش می کشد و در ادامه برخی از آن ها را شرح خواهیم داد.

انواع جلد سررسید 1403

1- سررسید جلد چرمی: چرم مصنوعی که به طور معمول از مواد اولیه ی PVC تهیه شده و بر اساس میزان نیاز در تولید آن از PU استفاده می شود کاربرد بسیاری در تولید جلد انواع سررسید و سالنامه دارد. با توجه به اینکه چرم مصنوعی را می توان در بافت های مختلف تولید نمود و با کم و زیاد کردن پی یو در زمان تولید آن زبری و نرمی آن را تغییر داد گزینه ی مناسبی برای استفاده به عنوان جلد سررسید به شمار می رود چرا که سررسید در ایران به یک کالای لوکس تبدیل شده و شرکت ها هر سال انتظار سفارش سررسیدهای متفاوتی را دارند.

مزایای جلد چرمی:

1- جلوه ی شیک
2- استحکام بیش تر جلد
3- تنوع بالا برای انتخاب
4- امکان شخصی سازی بیش تر
انواع مختلفی از چرم های مصنوعی در سال های اخیر برای تولید سررسید به کار رفته است که از معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها می توان از چرم پوست ماری با آج های مختلف و چرم شرانگ با بافت های ریز و درشت نام برد. ضمن اینکه یوف ( چرم بدون بافت ) همچنان به عنوان چرم ارزان برای تولید سررسید چرمی با قیمت پایین به کار می رود.
به دلیل وجود کارخانه های تولید چرم مصنوعی در ایران، شرکت های مختلف می توانند بنا به نیاز خود رنگ جلد سررسید را بر اساس رنگ سازمانی خود سفارش نموده و حتی در تیراژهای بالا امکان شخصی سازی نوع بافت چرم و حتی افزایش/کاهش نرمی زیردست آن ها نیز وجود دارد.
مهم ترین نکته برای چاپ بر روی جلد چرم مصنوعی نوع بافت آن است که بر اساس میزان بافت و رنگ جلد، می توان مشخص نمود که روی جلد امکان طلاکوبی / داغکوبی و یا لیزر وجود دارد یا نه؛ ولی در بیش تر موارد برای تبلیغات روی جلد چرمی از پلاک های فلزی با لیزر لوگو استفاده می شود.
از انواع جلد سررسید 1403 پرطرفدار در ایران می توان انواع جلد چرم پوست ماری را نام برد.

سررسید جلد چرم پوست ماری 1403

سررسید با جلد چرم پوست ماری

جهت مشاهده ی نمونه های سررسید 1403 تولیدی مجوعه ریحان صفحه قیمت سررسید 1403 را مشاهده نمایید و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا کاتالوگ و لیست قیمت را برای شما ارسال نمایند.
📞 02188551251
📞 02188711391
ایمیل: reihanads.ir@gmail.com
تلگرام: 09229033427
واتس اپ: 09229033427

2- جلد ترمو: چرم ترمو که در بازار ایران به دلایل نامعلومی به این نام شناخته می شود در اصل چرمی به نام هات استامپ بوده که این نامگذاری به این دلیل صورت گرفته که این چرم با گرما واکنش نشان داده و تغییر رنگ می دهد. به سبب همین تغییر رنگ در واکنش با گرما، رایج ترین چاپ بر روی جلد ترمو داغکوبی می باشد. این چرم در زمان داغکوبی، تغییر رنگ مناسبی در محل کلیشه می دهد و گزینه ی تبلیغاتی مناسبی برای این نوع جلد به شمار می رود. ضمن اینکه طراحان مختلف از همین خاصیت استفاده کرده و طرح های مختلفی را بر روی جلد ترمو حک می نمایند. نمونه ی آن را می توان در انواع جلد قرآن های نفیس و کتاب های حافظ مشاهده کرد.
با وجود اینکه در سال های اخیر برخی کارخانه های تولید چرم اقدام به تولید ترمو نموده اند ولی باز هم به دلیل کیفیت بالاتر ترموهای وارداتی، برای تولید جلد ترمو با محدودیت تنوع مواجه ایم و از سال گذشته نیز به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت ترموها افزایش بسیاری یافته اند و سبب اختلاف قیمت بسیاری بین جلد ترمو و سایر انواع جلد سررسید شده است.

سررسید با جلد ترمو ترک

سررسید با جلد ترمو ترک

3- جلد جیر: انواع مختلفی از جیر در بازار موجود است که معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها اشبالت می باشد. پیش از استفاده به عنوان جلد سررسید، بیش ترین استفاده از اشبالت در تولید کیف و کفش و به عنوان آستر بود ولی طی سال های اخیر توجه بسیاری به اشبالت به عنوان جلد سررسید شده است. از مزیت های اشبالت امکان چاپ لیزر بر روی آن به شمار می رود ولی یکی از ایرادات اشبالت که طی سال های گذشته پس از دوره ی اوج استفاده از اشبالت، سبب افول آن شده است اینست که بافت اشبالت گرد و خاک و آشغال های ریز را به خود جذب می کند و سبب کثیف شدن جلد سررسید می شود. علاوه بر اشبالت انواع دیگری از جیر نظیر ترموی جیر و پارچه های جیر نیز در بازار وجود دارد که به طور عمده وارداتی بوده و بهترین نوع چاپ روی هرکدام باید با آزمودن آن ها بدست بیاید.

انواع جلد سررسید 1403 - جلد جیر

سررسید با جلد جلد اشبالت جیر

4- جلد گالینگور: پیش از زمان به اوج رسیدن استفاده از چرم های مصنوعی، گالینگور یکه تاز بازار سررسیدهای شیک و با کیفیت به شمار می رفت. گالینگور عموماً پارچه یا پلاستیکی نازک است که پشت آن توسط کاغذ پوشش داده شده و به راحتی در فرآیند جلدسازی به مقوا می چسبد. گالینگور به دلیل قیمت ارزان و راحتی دسترسی سال هاست که به عنوان جلد کتاب، قرآن و سررسید به کار می رود ولی در سال های اخیر به دلیل افزایش تنوع جلدهای سررسید ( علی الخصوص جلد چرمی ) استقبال کمتری از گالینگور به عنوان جلد سررسید می شود. بر روی جلد گالینگور به طور معمول چاپ طلاکوب انجام می شود.
پارچه ی گالینگور را هم کارخانه های داخلی تولید می نمایند و هم انواع وارداتی دارد که نوع وارداتی آن کیفیت و تنوع بالایی داشته و از معروف ترین آن ها می توان به گالینگورهای BN هلندی اشاره کرد.
اطلاعات بیش تر در مورد گالینگور را می توانید در ویکیپدیای فارسی بیابید.

سررسید جلد گالینگور

سررسید با جلد گالینگور BN هلند

5- جلد سلفون: برای چاپ رنگی بر روی جلد سررسید، ساده ترین راه ممکن استفاده از جلد سلفونی می باشد. ابتدا طرح مورد نظر بر روی کاغذ گلاسه ( عموماً 150 گرم ) چاپ شده و پس از فرآیند چاپ روکش سلفون بر روی آن کشیده می شود تا استحکام کافی را پیدا کند. پس از این مرحله روکش سلفون شده بر روی مقوای ضخیم چسبانده می شود و اصطلاحاً جلد سخت سلفون تولید می شود. جلد سلفونی هم قیمت ارزانی داشته و هم به دلیل اینکه امکان تبلیغات به صورت تمام رنگی در این نوع جلد وجود دارد، در چاپ سررسید اختصاصی کاربرد زیادی دارد.
جلد سخت سلفون علاوه بر تولید سررسید، در تولید دفتر مدارس نیز کاربرد زیادی داشته و به دلیل استحکام آن، استقبال زیادی از این نوع جلد در دفاتر مدرسه می شود.

سررسید جلد سلفونی 1403

سررسید با جلد سلفون اختصاصی

در این مقاله برخی از انواع جلد سررسید که بیش تر رایج بود را به اختصار معرفی نمودیم ولی تنوع بالای مواد اولیه سبب شده جلدهای مختلفی در سال های اخیر تولید شود که شرح و بسط همه ی آن ها در این مقاله نمی گنجد.

مقاله ” انواع جلد سررسید 1403 ” به طور اختصاصی توسط تیم تحریریه ی مجموعه چاپ و صحافی ریحان تولید شده است. لطفاً در صورت استفاده از این مطلب در وبگاه خود، با قرار دادن نام و لینک وب سایت مجموعه ریحان، حقوق مولف را رعایت نمایید.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.